Ty też jesteś dziennikarzem

Każdy z nas swoimi codziennymi wyborami decyduje o tym, jakie treści dominują w mediach – to przekaz spotu, jaki z okazji jubileuszu przygotowały MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie.

Kampania społeczna opracowana przez MediaTory to odpowiedź na niewielką świadomość społeczeństwa o działaniu mediów. Internauci i odbiorcy tradycyjnych środków przekazu często krytykują jakość dziennikarstwa, twierdząc, że jest ona coraz niższa.

W “interaktywnym świecie” odpowiedzialność za to, co w mediach dominuje i jakie materiały realizują dziennikarze – ponoszą również odbiorcy- tłumaczy Wioletta Klytta, prezes Stowarzyszenia MediaTory.

Aby uświadomić odbiorcom rolę codziennych wyborów każdego z nas, twórcy postanowili przekazać przesłanie nie tylko na poziomie treści, ale i formy. Internauta, który ogląda spot na własnym komputerze, widzi w nim własną twarz, która odbija się w czerni monitora.

Organizatorzy liczą, że kampanie takie jak „Jestem dziennikarzem” przyczynią się do bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z mediów, co w konsekwencji zwiększy ilość istotnych społecznie treści w mediach.

Spot będzie emitowany w internecie. Towarzyszy mu hasztag #jestemdziennikarzem oraz #iamajournalist dla odbiorców anglojęzycznych. Hasztag ma posłużyć do oznaczania ważnych społecznie treści podczas dzielenia się nimi w mediach społecznościowych.

Więcej o akcji: http://jestemdziennikarzem.pl/

Gala Finałowa Plebiscytu Mediatory odbędzie się w Krakowie, 3 grudnia o godz. 17:00 w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego

Więcej na mediatory.pl i iamajournalist.info.